Incarcarea celor 22 de semiremorci pe un tren de marfa care a parcurs in mai 2020 cei 1.500 km intre regiunea metropolitana Rhein-Ruhr (Germania) si Lituania, reprezinta un moment de cotitura pentru o relatie dominata pana acum de transportul rutier. Convoiul, care a parasit Kaldenkirchen, un oras german aproape de granita cu Olanda, a ajuns in doua zile la Šeštokai, in sud-vestul Lituaniei. Particularitatea este ca parcursul trenului nu a suferit intreruperi, reusind sa mearga pe o sectiune a retelei feroviare din Republica Baltica pe ecartament standard international de 1.435 mm, in loc de cel tipic tarilor ex-sovietice (1.520 mm), scrie tranzit.
Transportul a fost administrat de LG Cargo (caile ferate lituaniene), cea mai mare companie de servicii de transport si logistica din regiunea baltica, impreuna cu operatorul polonez PKP Cargo si compania specializata CargoBeamer. Semiremorcile, care includeau si unitati Arcese, au fost mutate pe aeroportul Šeštokai pentru a continua pe cale rutiera apoi catre destinatiile finale. Lituania are multe asteptari in ceea ce priveste transportul feroviar. Din acest motiv, reteaua dintre granita cu Polonia si importanta intersectie Kaunas are acum ecartament international, un standard care va fi adoptat pe toate noile linii cu conexiuni europeane planificate sau aflate deja in constructie.

mai mult la  /www.revistamiscarea.ro/

Lasă un răspuns